Moldova – prezentă pentru a 3a oară la BIT Milano – una din cele mai importante expoziții specializate pe turism din Italia

În perioada 11 – 13 februarie 2019,  în Milano, Italia a avut loc ediția anuală a expoziției turistice ” BIT Borsa Internazionale del Turismo 2019”, unde Moldova a fost reprezentată de Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) cu suportul strategic al Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei și Agenția de Investiții a RM.

În acest an, oferta turistică a Moldovei a fost prezentată de 4 tur operatori: Solei Travel, Tatra Bis, Ways Travel și Flight24 alături de 3 vinării de top din țară: Asconi, Purcari și Cricova.

Două evenimente au marcat prezența Moldovei la BIT Milano dedicate publicului, presei și operatorilor de turism:

Spectacolul de gătit – pregătit împreună cu Asociația Profesională a Bucătarilor Italieni, în care Luca Malacrida, șef al APCI Chef Italia, a gătit alături de Viorica Tarnovschi, mâncăruri tipice moldovenești asortate cu vinurile moldovenești, precum Fetească Neagra de la Asconi, Negru de Purcari de la vinăria Purcari și Codru de la Cricova.

Conferința de presa de la standul Republicii Moldova a fost deschisă cu salutări din partea Consulului General al Republicii Moldova la Milano, Dl. Sergiu Goncerenco.

“Creșterea procentuală accentuată a turismului în Republica Moldova, de 20% anual, reflectă rezultatele campaniilor de marketing și promovare lansate și continuate pe piața Italiei și nu doar. De la titlul “cea mai puțin vizitată destinație din Europa” din anul 2014, Moldova devine o destinație emergentă, ce merită a fi vizitată de turiștii străini, fiind inclusă în mai multe topuri de destinații recomandate de a fi vizitate în 2018 și 2019.

Conform Bloomberg, creștearea numărului de turiști care vizitează Republica Moldova se datorează și dezvoltării industriei vinicole și frumuseții naturale nealterate de turismul de masă” a menționat în cadrul conferinței de presă Nadia Pasqual, șefa Direcției Marketing și PR din Italia a ANTRIM.

“Odată cu demararea activităților de marketing și comunicare pe piața italiană, în 2017, prin campania Fii Oaspetele Nostru, observăm o sporire a interesului piaței italiene pentru noua destinație europeană, iar mai mulți operatori de turism au inclus Moldova în oferta lor de tururi organizate” a declarat Președintele ANTRIM, dl Emilian Dzugas.

Pe lângă Francorosso, care a inclus destinația în catalogul său Eurasia 2019, sunt numeroși operatori de turism ce prezintă Moldova, precum: Apatam, Azalai Travel Design, Columbia Turismo, I Viaggi di Maurizio Levi, Estland, care de asemenea au reușit să aducă grupuri de turiști în Molodva și astfel să contribuie la creșterea numărului de turiști italieni ce vizitează țara. La aceștia se adaugă aproximativ 100 de operatori care au participat la webinar-ul online organizat în noiembrie 2018 și care sunt interesați să participe la tururi de familiarizare în Republica Moldova.

Pe parcursul anului 2018, au fost invitați peste 20 jurnaliști și fotografi italieni, iar drept rezultat au apărut peste 40 de articole în presa de specialitate din Italia. Pentru 2019, inițiativele de promovare anunțate în conferința de presă vor continua cu tururile de presă pentru jurnaliști și participarea la expoziția TTG Experience în octombrie 2019, în Rimini.

La moment există o foarte bună conexiune avia dintre Italia și Moldova cu zboruri directe către 9 aeroporturi din orașele itlaiene precum Milano, Roma, Bologna, cu o durată a zborului de 2 ore de Chișinău. Compania Air Moldova zboară din șapte aeroporturi principale italiene, în special zborurile din Milano și Verona devin zilnice din lunile iunie până în septembrie, în timp ce din Roma în aceeași perioadă plecările sunt de șase ori pe săptămână.Compania FlyOne conectează Verona și Parma cu două zboruri pe săptămână, ce devin trei pe săptămână în intervalul martie-octombrie, iar Wizz Air zboară din Treviso, Bergamo, Bologna și Roma Ciampino.