TOP Extrase din Sesiunea II a Forumului ANTRIM pentru Turism Domestic și Receptor 2020

Ai omis panelul titanilor de la Forumul ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic 2020? Noi, cei de la Asociatia Nationala pentru Turism Receptor ți-am pregătit un mic rezumat al sesiunii nr.2, din 5 august în care s-au discutat provocările realității emergente din turismul global, indicatorii statistici de referință de considerat în ajustarea strategiei de marketing și posibilitățile de dezvoltare ale afacerilor din Moldova, în contextul actual.

Vizualizează video-urile sesiunii pe paginile de Facebook de mai jos sau pe platforma Privesc.eu –

https://www.facebook.com/ANTRIM.MD/videos/952769978572387/

https://www.facebook.com/MoldovaInfoCenter/videos/952769988572386/

https://www.facebook.com/discovertheroutesoflife/videos/952769981905720/

https://www.facebook.com/ebrd.asb.moldova/videos/952769985239053/

https://www.privesc.eu/Arhiva/91547/

Urmărind video înregistrat al Sesiunii nr.2, beneficiezi de expertiza internațională a următorilor speakeri:

Ibrahim Osta este un expert internațional cu experiență în dezvoltarea turismului, cu un portofoliu de inițiative de dezvoltare turistică al USAID, din Iordania, în sumă de 100 de milioane de dolari, care a contribuit la creșterea sectorului turismului cu câteva miliarde de dolari. A condus, a consultat și continuă să sprijine activitățile de dezvoltare a turismului în diferite țări precum Georgia, Timor-Leste, Egipt, Tunisia, Emiratele Arabe Unite și Liban.

Adam Sacks, timp de mai mult de două decenii a lucrat cu diverse destinații turistice,asociații de profil și companii din întreaga lume în domenii de evaluare şi gestionare a riscurilor şi oportunităţilor, analizei politicilor și impactului economic. Munca lui Adam a propulsat investiții de capital ale companiilor hoteliere, dezvoltatorilor și investitorilor, în valoare de miliarde de dolari. Organizațiile de marketing a destinațiilor din întreaga lume consultă și utilizează datele oferite de către Tourism Economics.

Justin Reid este Director al Departamentului de Marketing a Destinației (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) în cadrul TripAdvisor.

Al Merschen este fondator al companiei Myriad și partener al MMGY Global (cea mai mare companie internațională de marketing integrat pe domeniul turismului și ospitalității), eforturile echipei Myriad cuprinzând o paletă de servicii de consultanță începând cu analize și cercetări în industria turismului și ospitalității, planificare strategică, până la campanii de marketing complexe (marketing experiențial, PR, creare de conținut).

Vezi mai jos care sunt acele TOP Extrase din Sesiunea II a Forumului ANTRIM pentru Turism Domestic și Receptor 2020

Scenariul de dezvoltare a Moldovei ca destinație turistică prin prisma reformării economiilor turismului

Ibrahim Osta a evidențiat principalul punct forte al Moldovei pe arena turistică internațională – Moldova este o destinație unică datorită experiențelor de aventură ușoară combinate cu componenta culturală. De asemenea, vizitatorii care aleg Moldova pentru călătorii sunt consumatorii experiențelor „cu valoare adăugată înaltă” și acest segment arată actualmente semne de revenire pozitivă.

O tendință în perioada pre-COVID-19 în oferta de cazare era reprezentată de unități de cazare de tip boutique, autentice ori acum piața dictează noi tendințe și anume reorientarea clientelei către brandurile care comunică eficient modalitățile de asigurare a siguranței și curățeniei. Destinațiile internaționale demonstrează semne de reabilitare ale turismului, iar principalul factor ce determină și se recomandă în stabilirea siguranței călătorilor este abordarea agilă în termeni de politici și protocoale sanitare. Această siguranță trebuie comunicată nu doar consumatorului final de experiențe turistice, dar și turoperatorilor.

Sunt cinci etape în relansarea turismului – pentru a afla la ce etapă se află Moldova și care sunt resursele pe care Moldova le poate valorifica în dezvoltarea turismului accesând linkurile de mai sus.

Stabilirea viitorului plan de marketing și management al Moldovei ca destinație turistică conform modificărilor în comportamentul vizitatorilor

Conform datelor Tripadvisor, 86% din utilizatorii platformei efectuează rezervări după ce au consultat comentariile plasate pe platformă, iar 57% dintre călători, achiziționează o experiență turistică în timpul sejurului.

Justin Reid a menționat totodată că nu există un termen exact, prescris pentru activitățile de publicitate și marketing a destinației sau punctelor de interes turistic. Interesul vizitatorilor din țările balcanice și țările din proximitatea acestora înregistrează o creștere a căutărilor de zboruri în Moldova cu 11% în 2020 raportat la aceiași perioadă a anului 2019. În luna iulie a anului curent, utilizatorii internaționali caută zboruri către Moldova 1 lună în avans, iar dacă te întrebi care experiențe din Moldova sunt cele mai căutate în perioada lunii iulie, 2020, de către utilizatori, răspunsul îl găsești în sesiunea nr. 2.

Finalmente, Tripadvisor recomandă reprezentanților entităților turistice din Moldova să acționeze fără ezitare în acțiunile de promovare a produsului turistic întrucât Moldova nu este o destinație de tip “mass-tourism”.

Cum a afectat COVID-19 economiile turismului și perspectivele de creștere: Prioritățile strategice de dezvoltare ale Moldovei

La nivel global, până la sfârșitul anului 2020, turismul receptor va înregistra o scădere de până la 57%. Adam Sacks punctează revenirea completă a turismului domestic în 2021, iar o creștere substanțială a indicatorilor de activitate a turismului domestic se preconizează pentru anul 2022. Tourism Economics prognozează revenirea activității de turism receptor în Republica Moldova pentru anul 2023. De asemenea, Moldova deține un index de recuperare a turismului mai mare în comparație cu alte destinații, datorită dependenței de turiștii originari din piețele din proximitate (Europa de Est) care reprezintă 67% din totalul de sosiri.

 În ce fel se pot poziționa destinațiile pentru a capta interesul vizitatorilor internaționali într-un mediu mai competitiv, datorită pandemiei COVID-19: Lecții pentru Moldova

Al Merschen relatează că în perioada curentă, revenirea performanței companiilor este într-o strânsă dependență de 2 factori. Primul este suportul vizual prin care se transmite un mesaj audienței țintă, cu scopul stabilirii unui raport de încredere, precum comunicarea implementării protocolului sanitar de siguranță în cadrul companiei. Cel de-al doilea factor îl reprezintă setarea tarifelor. Deși instinctul în perioada de criză este de a reduce tarifele, Al recomandă abordarea creativă în setarea tarifelor, precum oferte de cazare de 3 nopți la preț de 2 sau combinarea mai multor activități prin stabilirea parteneriatelor.

De asemenea, în comunicarea cu publicul țintă, prevalează în acest moment abilitatea de a istorisi pe mediul online fapte și acțiuni reale, istorii sincere, întreprinse de către companie, precum adoptarea și implementarea protocoalelor sanitare. Se încurajează totodată fortificarea relațiilor stabilite cu clienții anterior deserviți, așa cum posibilitatea de revenire este mai mare în cazul acestora.

Cât costă să obții un client nou, comparând cu fidelizarea unui client vechi? Obții un răspuns la întrebare privind sesiunea nr.2.

Join ANTRIM