Text box item sample content

Comunicat internațional – Cele 5 motive pentru care trebuie să adaugi Moldova pe lista ta de călătorii post-pandemie

De-a lungul ultimilor cinci ani profilul turistic al Moldovei s-a remarcat pe plan internațional datorită campaniilor ample și bine țintite de promovare a Moldovei, care s-au bazat pe creșterea conștientizării turismului experiențial oferit în Moldova și a emoțiilor generate în urma descoperirii valorilor culturale, istorice, și naturale – acestea fiind motivațiile actuale emergente pentru călătorii. Dintre strategiile de comunicare implementate de către ANTRIM, interacțiunile directe cu formatorii de opinie bine cunoscuți din piețele sursă (jurnaliști, bloggeri, experți) sunt cele care au permis trezirea unor emoții sincere în cursul explorării experiențelor turistice, grație ospitalității și autenticității localnicilor. 

Diana Lazăr, Vice-Directorul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Marii Britanii, subliniază că „ Impactul activităților de promovare s-a transpus în cele peste 500 de publicaţii în reviste străine și platforme online, precum Gambero Rosso, Național Geographic, Vogue, CNN, BBC travel, Euronews, realizate în urma tururilor de presă și de familiarizare, cu participarea a peste 250 jurnaliști și formatori de opinie. Aceste realizări se datorează eforturilor echipei ANTRIM, care a beneficiat de sprijinul și expertiza Proiectului de Competitivitate, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Guvernul Marii Britanii – partenerul strategic al ANTRIM și industriei turismului din Moldova.”

Odată regăsită, senzația de apartenență la un concept de slow-life, de cadru tradițional și rustic determină crearea unui atașament diferit față de experiențele trăite la destinație. Din dorința de a oferi continuitate conexiunii realizate, ANTRIM împreună cu Proiectul de Competitivitate, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Guvernul Marii Britanii și-au propus să comunice legenda milenară a Mărțișorului, pentru păstrarea acestei tradiții, a fost lansată campania socială  “Hora Mărțișorului”, sau #UnitedbyMărțișor (Uniți prin Mărțișor). Campania a fost adresată moldovenilor de acasă, celor din diasporă, și oaspeților dragi ai Moldovei din anii trecuți. Împrejurările au determinat o celebrare diferită a tradiției Mărțișorului. Drept gest de recunoștință pentru prietenia stabilită cu Moldova turistică, prin intermediul programului de fidelizare a jurnaliștilor s-a reușit livrarea a 52 colete surpriză, precum și o sticlă de vin menită să resusciteze emoțiile trăite în timpul descoperii Moldovei. Cel din urmă impact, fiind posibil datorită parteneriatului stabilit cu Asociația Micilor Producători de Vinuri din Moldova. 

Vedeți aici retrospectiva campaniei.

Un ecou al acestei campanii îl reprezintă recenzia lăsată în mediul online de către Michelle Williams – una dintre cele mai influente 15 persoane din industria vinificației prin care comunică comunității sale despre ”jovialitatea spiritului moldav exprimate prin tradiția Mărțișorului și apreciază vinurile care contribuie la celebrarea culturii, tradiției și prieteniei”.

Campania, organizată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova în parteneriat cu Asociația Micilor Producători de Vinuri din Moldova și Proiectului de Competitivitate, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Guvernul Marii Britanii, a fost promovată de peste 190 de mass-media internaționale, inclusiv Markets Insider, International Business Times și Europa Press, care au un public potențial mediu de 62 de milioane de vizualizări.

Daniel Vodă, purtător de cuvânt al Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene, șef al serviciului diplomație publică, comunicare strategică și interacțiune cu presa, afirmă că „Din dorința de a crește comunitatea purtătoare de patrimoniu cultural imaterial, alinierea la campania  „Hora Mărțișorului” a fost realizată ca o acțiune firească cu scopul de a accentua semnificația acestei tradiții naționale – ca simbol ce transmite un mesaj puternic de speranță și renaștere. Prin implicarea tradițională a echipelor ambasadelor Moldovei în străinătate, Biroului relații cu diaspora, comunităților de moldoveni din statele de reședință dar și prietenii Moldovei în străinătate, am celebrat Mărțișorul cu o serie de activități diverse menite să ne unească „virtual„ într-o mare Horă a Mărțișorului”

Rolul culminant al campaniei „Hora Mărțișorului”, a fost redat de către ANTRIM, în colaborare cu partenerul strategic al industriei turismului din Moldova, prin intermediul lansării campaniei de informare destinată presei internaționale. De asemenea, din dorința de a contribui în continuare la construcția notorietății brandului turistic de țară a fost expediat comunicat un de presă atractiv cu genericul „5 motive de a adăuga Moldova în lista de călătorii post-pandemie” prin serviciul Cision PR, liderul global de popularizare a noutăților pe platforme online și imprimate.Co-autorul comunicatului de presă este și cunoscuta jurnalistă și scriitoare din Moldova, Paula Erizanu.

Victoria Bucătaru, Director Executiv ANTRIM:  ”Lipsiți de ocazia de a conecta live cele mai notorii personalități cu diversitatea experiențelor turistice din Moldova, acest comunicat de presă internațional readuce în vizor 5 motive de a adăuga Moldova în lista de călătorii post-pandemie. Pentru a garanta siguranța călătorilor, am anunțat prin intermediul comunicatului de presă despre acreditarea a peste 20 de hoteluri, crame și pensiuni din Moldova la standardul Safe Travels (“Călătorii Sigure”) a Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor (WTTC), implementat de ANTRIM.„

De asemnea, publicația internațională a anunțat despre noua campanie de promovare a Moldovei ca destinație turistică, „Moldova: A place to find yourself”, lansată recent de Agenția de Investiții din Moldova.

Rodica Verbeniuc, Director General al Agenției de Investiții: “Mă bucur că prin intermediul canalelor media internaționale ca Finance Yahoo, Market Insiders, Pressportal, producția artistică “Wake me up” din cadrul campaniei de promovare a țării Moldova: A place to find yourself, lansată de Agenția de Investiții, a ajuns să fie vizionată din orice colț al lumii, videoclipul reprezentând țara noastră ca fiind o simbioza dintre natură și muzică, gastronomie și vin, aventură și alte experiențe autentice, prin care oricine se poate regăsi sau reinventa. Campania reprezintă un prim pas din strategia de comunicare multidimensională pe extern, cu rolul de a ne menține pe radarul turistic în perioada de tranziție post pandemie. Cu atât mai mult, astăzi când sectorul turismului își conturează foarte clar strategia, țările reintră în competiție pentru titlul de destinații turistice post-pandemice. Urmărind clar exemplele Turciei, Egiptului, Ucrainei, Greciei, dorim ca Republica Moldova să țină pasul tendințelor globale, cucerindu-și relevanța de destinație turistică printr-o nouă imagine și promisiune turistică.”

În doar 10 zile de la lansare, acest instrument de promovare și creare de imagine a oferit rezonanță globală, comunicatul de presă înregistrând 194 de plasări media, 21 813 de vizualizări unice și 17 țări de care a fost preluat. Printre companiile media care au distribuit articolul, șase dintre ele înregistrează mai mult de 5 milioane de vizitatori lunar, printre care Markets Insider, Cision PR Newswire, Finanzen.net, Europa Press, Presseportal. Această inițiativă redă speranță companiilor din industria turismului receptor de a-și revedea cât mai curând curțile pline de turiști străini.

Programul de promovare a fost implementat de ANTRIM cu susținerea partenerului strategic al industriei turismului din Moldova – Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Guvernul Marii Britanii, în colaborare cu Agenția de Investiții din Moldova. 

Care sunt cele 5 motive ?

  1. În Moldova, poți gusta cele mai bune vinuri întâlnite vreodată

O călătorie la cel puțin câteva vinării incluse în Drumul Vinului Moldovei ar trebui să fie pe lista dorințelor. Moldova oferă experiențe oenogastronomice remarcabile, de la mese rafinate și degustări de vinuri premiate la competiții internaționale, până la vinuri artizanale asociate cu bucate tradiționale de casă.

  1. Ai ocazia să te bucuri de peisaje naturale deosebit de frumoase și poți trăi conceptul de slow-life 

Moldova își încântă vizitatorii cu istoria bogată și natura intactă. Grota Duruitoarea Veche formată sub influența de milioane de ani în urmă a Mării Sarmatice te vor face să te regăsești pe un platou de film “Lord of the Rings”, la fel ca peșterile medievale și mănăstirile sculptate în stâncile de la Orheiul Vechi și Saharna. Moldova este una dintre puținele țări din Europa în care oamenii încă mai pot experimenta o conceptul slow-life – o viață mai simplă, care implică practicile agriculturii durabile, ca un moment de relaxare pentru corp și minte.

  1. Dacă îți place modul de viață activ – aici vei găsi activități potrivite

Vizitatorii dornici de aventură ușoară, pot alege o călătorie cu kayak-ul, drumeții prin păduri, un traseu cu bicicleta sau participarea la un maraton în pivnițele Cricova, inclusă în cartea recordurilor Guinness.

  1. Poți vedea elemente din arhitectura și istoria sovietică

Anul acesta Moldova sărbătorește 30 de ani de independență. Cu toate acestea, o bună parte a complicatului trecut sovietic este în continuare vizibilă în arhitectura urbană, în special în regiunea transnistreană a Republicii Moldova.

  1. Și de ce nu, să mergi într-un tur al caselor scriitorilor, pentru a descoperi mai multe din istoria Moldovei?

Descoperiți istoria modernă a Moldovei vizitând casele scriitorilor și artiștilor, transformate în muzee. Casa primului poet contemporan din Moldova Grigore Vieru din satul Pererâta, este un exemplu de arhitectură tradițională de la sat. Între timp, casa poetului rus Alexandr Pușkin din Chișinău, unde a fost exilat, este o mostră a istoriei urbane de la începutul secolului al XIX-lea.

Join ANTRIM