Stowarzyszenie Przedsiębiorcze Radomianki (Polonia) și Asociația Națională pentru Turism Receptor și intern din Moldova (Moldova) anunță lansarea proiectului Tourism Business Booster care are scop valorificarea potențialului agroturistic al zonelor rurale din Moldova pentru a promova creșterea economică inclusivă și echitabilă, beneficiind atât afacerile locale, cât și comunitatea în ansamblu, în timp ce se păstrează patrimoniul cultural și mediul înconjurător.
Programul va promova colaborarea între mediul de afaceri și mediul academic pentru a ajusta competențele dobândite de studenți la contextele de piață în schimbare. Acest lucru se va realiza prin implicarea acestora în cadrul echipelor de lucru, care vor avea oportunitatea să lucreze alături de experți din industrie și să beneficieze de sesiuni de mentorat și vizite de studiu pentru a-și dezvolta abilitățile și cunoștințele.
„În calitate de partener al proiectului, ne angajăm să asigurăm companiilor din Moldova accesul la resurse și expertiză de înaltă calitate pentru a aborda provocările și oportunitățile oferite de digitalizare. Prin intermediul colaborării dintre experți naționali și internaționali, vor fi susținute ateliere de lucru tematice și consultanță adaptată nevoilor specifice ale fiecărui beneficiar al proiectului. Accentul nostru se concentrează nu doar pe consolidarea competitivității, ci și pe promovarea rolului femeilor în mediul de afaceri, recunoscând contribuția lor esențială la dezvoltarea economică. Prin implicarea studenților în procesul de învățare și practicare a cunoștințelor, generăm un efect multiplicator, contribuind la formarea unei forțe de muncă calificate și la stimularea creșterii economice sustenabile în Moldova.”a menționat Joana Dzik, Stowarzyszenie Przedsiębiorcze Radomianki.
Obiectivele proiectului includ:
Proiectul își propune să faciliteze colaborarea între sectoarele Turism și Industrii Creative pentru a dezvolta experiențe digitale inovatoare și captivante pentru călători. Prin intermediul unor ateliere tematice, sesiuni de mentorat și vizite de studiu, participanții vor fi încurajați să exploreze și să dezvolte noi modalități de a integra elemente creative în produsele și serviciile turistice.
„Turismul rural este o parte importantă a ofertei turistice naționale. În Moldova, există peste 80 de case rurale și pensiuni agroturistice, care au beneficiat de suportul și asistență tehnică ANTRIM. Prin acest proiect ne propunem să aducem plus valoare pentru 5 business-uri din domeniul rural accentuând cu suportul digitalizării punctele forte ale locațiilor. În plus, o prezență puternică online și utilizarea tehnologiei în industria ospitalității și turismului sunt acum esențiale pentru a atrage și a reține clienții, într-un mediu concurențial tot mai intens.” afirmă Elena Stepanov, director executiv ANTRIM.
Conform unui studiu recent al Comisiei Europene, întreprinderile care au adoptat tehnologiile digitale cresc de două ori mai rapid decât cele care nu le-au implementat, iar beneficiile sunt evidente și în sectorul turistic. Utilizarea instrumentelor digitale poate îmbunătăți eficiența operațională, poate ajuta la dezvoltarea și promovarea afacerilor și poate contribui la creșterea veniturilor.
Proiectul Tourism Business Booster are o perioadă de implementare de 10 luni.
Proiectul „Tourism Business Booster – creative cross-pollination for agri-tourism business growth” este implementat de către Stowarzyszenie Przedsiębiorcze Radomianki și Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova cu sprijinul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP) prin Fondul de Provocări Poloneze, finanțat de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone.