Moldova Tourism Forum – Forumul Turismului din Moldova a avut loc la cea de-a doua ediție. Cel mai important eveniment dedicat sectorului turismului a fost organizat anul acesta de Agenția de Investiții din Moldova și Ministerul Culturii cu sprijinul partenerilor strategici USAID și Suedia.
Timp de două zile, 29 și 30 septembrie 2022, evenimentul a întrunit specialiști din domeniul turismului, prin platforme, paneluri de comunicare între mediul de afaceri din turism, autoritățile naționale, comunitatea internațională și toți actorii implicați în dezvoltarea sectorului turismului.
De asemenea, în cadrul forumului a participat și Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern, organizația non-profit care reprezintă vocea sectorului privat în industria turismului receptor din Moldova. „Aici, credem în potențialul Moldovei. Prin urmare, misiunea noastră este de a ajuta țara să obțină recunoașterea internațională ca destinație turistică.”
Obiectivul acestei ediții a Moldova Tourism Forum a fost de a aduce o abordare strategică și agilă pentru a sprijini crearea unei industrii a turismului puternice și reziliente în Moldova, bazată pe sustenabilitate, inovare, digitalizare, creativitate și adaptabilitate la noile realități.
Schimbările neprevăzute din regiune au adus sectorul turismului într-un impas considerabil, au generat o reorientare către piața internă și au demonstrat că consolidarea rezilienței și a unei abordări sistemice sunt piloni importanți pentru dezvoltarea turismului. Moldova a reușit să implementeze o serie de politici și să răspundă rapid nevoilor mediului de afaceri din turism, și-a concentrat eforturile în adoptarea inovării și digitalizării, îmbunătățirea și promovarea ofertei sale turistice online, îmbunătățirea serviciilor existente și dezvoltarea de proiecte pentru o dezvoltare durabilă și rezilientă.
Anul acesta forumul a găzduit paneluri de discuții de specialitate, în cadrul cărora experți internaționali și locali au abordat noi tendințe în turism, schimbări ale cererii pentru o digitalizare mai mare, experiențe turistice autentice bazate pe natură și o multitudine de oportunități pentru antreprenori și comunități. Alte teme de interes pentru reprezentanții industriei turismului au fost și identificarea acțiunilor comune necesare pentru dezvoltarea turismului regional și diversificarea produselor prin instrumente moderne și inovatoare.