În perioada 14-18 octombrie, la inițiativa Agenției de Investiții ,,Invest Moldova” și Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, se organizează un tur informațional pentru operatorii de turism, companiile avia și reprezentanții mass media din Kiev, Ucraina.
Agenda turului presupune o sesiune B2B, la care vor participa reprezentanții mediului de afaceri și asociativ din ambele țări, vizita mai multor obiective turistice din țară: pensiuni,vinării, obiective culturale, experiențe de aventură ușoară dar și un tur al orașului cu troleibuzul turistic.
,,Evenimentul de astăzi reprezintă o platformă de consolidare și continuitate pentru inițiativele bilaterale lansate, care va asigura o bază pentru extinderea relațiilor comerciale și economice dintre Republica Moldova și Ucraina. Republica Moldova continuă relansarea pe radarul turistic internațional al destinațiilor turistice post-pandemice, Ucraina fiind o piață prioritară pentru țara noastră. Prin intermediul campaniei „Moldova: A place to find yourself”, Moldova și-a redefinit poziția la nivel regional, promovând conceptul un spațiu în care experiențele trăite pot fi sursă de inspirație și recuperare. Republica Moldova oferă experiențe unice pentru turiștii care aleg să o viziteze, potenţialul turistic național manifestându-se prin formele sale specifice, cum ar fi: turismul rural, turismul cultural, turismul religios, ecoturismul, turismul balnear, turismul gastronomic, turismul de aventură și turismul vinicol – experiențe care fac din Moldova un loc în care să te regăsești” a specificat Domnul Stelian MANIC, Directorul general al Agenției de Investiții ,,Invest Moldova”.
„Pentru ANTRIM este o prioritate poziționarea Moldovei ca destinație turistica autentică prin adaptarea acțiunilor de marketing și promovare la noile realități pandemice și post-pandemice, în special cu accent pe susținerea sectorului de turism receptor în promovarea ofertei turistice pe piețile vecine. Ucraina este în top 5 țări sursă de turiști pentru Republica Moldova. Acest tur informațional vine să completeze șirul de activități de promovare reciprocă pe care le-am inițiat împreuna cu Asociația Industriei de Ospitalitate din Ucraina urmare a Acordului de parteneriat semnat între asociațiile noastre. Scopul comun este să intensificăm relațiile dintre parteneri, să valorificăm oportuniățile de promovare a produselor turistice comune și să contribuim astfel la creșterea numărului turiștilor străini în țările noastre.” a menționat Doamna Natalia ȚURCANU, Director executiv al ANTRIM.
Turul informațional va permite valorificarea oportunităților de dezvoltare și promovare a Republicii Moldova în rândul tur-operatorilor din Ucraina, având ca scop extinderea relațiilor economice dintre cele 2 părți, consolidarea eforturilor comune în vederea stabilirii de noi parteneriate, dezvoltarea rutelor turistice transfontaliere și relansarea industriei turismului în contextul actualei pandemii.
Acțiunea este organizată de Agenția de Investiții în colaborare cu ANTRIM, cu suportul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) prin Activitatea de Susținere a Competitivității în Industria Ușoară și cea a Turismului (proiect EDGE Buy-in), Fly UIA și Asociatia Industriei de Ospitalitate din Ucraina.