Campania de promovare a Moldovei – “Descoperă MOLDOVA online în tururi 360°”

Situația fără precedent și în continuă evoluție creată de către criza COVID-19 prezintă o provocare pentru industria turismului din Republica Moldova, dar și o oportunitate pentru a se conecta și reconecta cu publicul larg, cu publicul în ADN-ul căruia sunt integrate călătoriile, cu cei care își doresc să se regăsească virtual în punctele de interes ale unei destinații turistice nealterate, inspirați de sentimentul descoperirii. În răspuns, în eforturile de promovare a Moldovei au fost integrate totodată și beneficiile asociate cu mediul virtual, care deși aparent creează impresia prezenței într-o lume generată digital, totuși oferă o experiență de încercare și pre-descoperire a locației turistice, ulterior stimulând gustul călătoriei și rezervării unei călătorii în Republica Moldova.

Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) cu suportul strategic al Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID), Suedia și UK aid, în perioada 1-30 Aprilie, 2020, a lansat campania online de promovare a Moldovei întitulată “Descoperă MOLDOVA online în tururi 360°”, cu un  îndemn către audiența locală, diasporă și vizitatorii potențiali internaționali de a fi oaspeții noștri virtuali și de a trăi sau retrăi experiența de călătorie autentică, prin intermediul tururilor și videourilor 360° ale principalelor puncte turistice din Republica Moldova,  accesând website-ul http://360.moldova.travel/.

Fiind în autoizolare, cetățenii Republicii Moldova au fost încurajați să distribuie pe rețelele de Social Media un video cu o locație îndrăgită de pe site și să îndemne prietenii de peste hotare sau din țară să o noteze pe lista de “Must-Visit and Experience”.

În cadrul acestei campanii s-a urmărit și continuitatea acțiunilor de comunicare și promovare întreprinse anterior prin intermediul conectării cu jurnaliștii și formatorii de opinie în industria turismului din piețele țintă precum România, Polonia, Italia, Germania.  Cu ajutorul unui bilet virtual gratuit pentru călătorie pe website a fost transmisă invitația de a fi descoperită oferta turistică locală: vinăriile ale căror vinuri sunt apreciate la concursuri mondiale, viața rurală și locațiile pitorești, gastronomia, patrimoniul natural și cultural. 

O intersecție cu această campanie a avut-o și programul educaţional virtual, lansat în perioada Sărbătorilor de Paște de către Ministerul Educaţiei, Culturii și Cercetării, întitulat “Descoperim Republica Moldova, Împreună!” care le-a oferit copiilor opțiunea de explora virtual locurile turistice din țară.

Astfel, odată cu inițierea campaniei “Descoperă MOLDOVA online în tururi 360°” s-a înregistrat o creștere a traficului utilizatorilor de 623%, o creștere de 905% a sesiunilor individuale inițiate de utilizatori și o audiență totală de 941 586 persoane care au interacționat cu website-ul http://360.moldova.travel/. În referință la originea audienței care a interacționat cu această campanie, 44 procente sunt reprezentate de utilizatorii din Chișinău. Din totalul de interacțiuni, 76% din acestea au fost asociate cu utilizarea dispozitivelor mobile.