Campania de promovare “Hora Mărțișorului”

LINK

AICI descarci materialul vizual aferent campaniei sociale “Hora Mărțișorului”.

Moldova păstrează tradiția Mărțișorului – element de patrimoniu cultural imaterial al UNESCO, care aduce într-un mod magic în fiecare an, primăvara. Ziua de 1 martie conectează tradițiile, obiceiurile trecerii de la iarnă la primăvară cu tehnicile noi de confecționare a Mărțișorului. 

Astăzi, împrejurările determină o celebrare diferită a acestei tradiții. Acest simbol al primăverii ne unește în timpuri incerte, ne readuce speranță și ne leagă în “Hora Mărțișorului”. Fiind pus în piept, aproape de inimă, simbolul primăverii prinde valoare atunci când este împărtășit cu cei dragi.

Din dorința de a ne uni sufletește în jurul unei legende milenare, dar și pentru a crește comunitatea purtătoare de patrimoniu cultural imaterial, pentru păstrarea acestei tradiții, în condiții de distanțare fizică, a fost lansată campania socială “Hora Mărțișorului”, sau #UnitedbyMărțișor (Uniți prin Mărțișor). 

Moldovenii de acasă, cei din diasporă, prietenii lor de pe diverse meridiane, cei care au fost oaspeții dragi ai Moldovei în anii trecuți, toți se vor prinde într-o horă virtuală a Mărțișorului, prin filmulețe în care ne punem în piept simbolul primăverii, și pe care îl transmitem și semenilor noștri.

Prin această campanie, se urmărește, de asemenea, promovarea imaginii Republicii Moldova peste hotare ca o destinație de turism, cu un patrimoniu divers și tradiții culturale vii, fiind gata să-și întâmpine oaspeții de îndată ce aceasta va fi posibil.

Organizatorii campaniei invită pe toți noi să păstrăm vie tradiția Mărțișorului, să devenim protagoniști ai Horei Mărțișorului. În ce mod? Simplu! Pentru a fi parte a compilației de video-uri, denumită „Hora Mărțișorului”, înregistrează un video de maxim 15 secunde, pe verticală, urmând următoarele instrucțiuni:

  1. Te-ai instalat comod;
  2. Primești Mărțișorul din stânga ecranului;
  3. Arăți Mărțișorul gros plan (până la brâu) la cameră;
  4. Îl agăți în piept în dreptul inimii;
  5. Ia Mărțișorul pregătit din timp cu mâna dreaptă;
  6. Întinzi Mărțișorul următorului partener virtual din horă cu invitația de a face același lucru. Etichetează persoana de la care ai primit mărțișorul și persoana căreia ai vrea să-i dai mărțișorul tău;
  7. Ca să înțeleagă prietenii tăi despre ce este vorba, scrie: “#UnitedbyMărțișor” și etichetează pagina @moldova.travel (e important să etichetezi pagina, pentru că așa vom reuși să montăm o horă, printr-un colaj din toate video-urile). 

Pentru referință poți consulta instrucțiunile live oferite de către Ambasadorul Campaniei, Nata Albot – https://fb.watch/3YCKreTpOP/

Toți cei care vor eticheta pagina pe Instagram @moldova.travel, vor participa în concurs, iar pe 25 martie, în mod aleatoriu vor fi oferite cadou trei sejururi la vinării sau pensiuni din Republica Moldova.  

Implicăm reprezentanții oficiali ai țării din diverse medii de activitate și părți ale lumii să se alăture Horii pentru a fi mai aproape de valorile promovate de tradiția Mărțișorului și să răspândească virtual întregii lumi imersiunea în experiența tradițională de întâmpinare a primăverii.

Prietenii pe care și i-a făcut Moldova în rol de destinație turistică de-a lungul anilor, precum diplomați străini, jurnaliști și parteneri sunt invitați repetat într-o redescoperire diferită a tradițiilor și călătoriilor prin țară, fiind îndemnați de această dată să participe la “Hora Mărțișorului”. 

La finalul campaniei vom prezenta “Hora Mărțișorului” în care ne vom regăsi cu toții, valorificând frumosul simbol al neamului nostru, confecţionat din 2 fire de lână, unul alb şi altul roşu. 

Campania „Hora Mărțișorului” este inițiată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Marii Britanii și prin implicarea Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene, a formatorilor de opinie, jurnaliștilor, artiștilor, diasporei dar și a întregii societăți.