Cu acest mesaj antreprenorii din industria turismului lansează noua campanie de promovare turistică, după o perioadă pandemică care a pus pe pauză vizitele, dar nu și munca gospodarilor primitori din Moldova.
Criza cauzată de virusul Covid-19 a afectat dramatic sectorul turismului. Restricțiile de călătorie a provocat o scădere fără precedent a numărului de turiști internaționali la nivel mondial și pierderi de venituri globale de 1,3 trilioane de dolari. În Moldova, pierderea totală a veniturilor din industria turismului este estimată la aproximativ 350 milioane dolari.
„Chiar și așa, gospodarii noști: agro-pensiuni, crame vinicole, organizatori de experiențe turistice, ghizi de turism, restaurante și hotele, operatori de turism nu au stat locului și au folosit acest timp pentru a renova facilitățile de primire a turiștilor, a crea noi camere de cazare, mai multe terase, noi trasee de drumeție, au cumpărat biciclete, kayak-uri noi, au construit piscine și toți au pus ceva bun deoparte în beci și cămară, pentru oaspeții care sunt așteptați. Iar proverbul locului spune că „Oaspeții vin dacă sunt așteptați !”. De aceea, noua campanie este un omagiu adus oamenilor din domeniul turismului și curajului acestora, ei fiind cei care vor relansa turismul în Moldova.”, a opinat Diana Lazăr, vicedirectoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și al Marii Britanii.
Campania a fost lansată în mijlocul lunii iunie cu un spot video care cuprinde optimismul și bucuria revederii cu turiștii multașteptați, dar și cu moldovenii de oriunde și vecinii de proximitate. Protagoniștii campaniei sunt chiar gazdele pensiunilor rurale și a vinăriilor, care au primit mii de turiști de-a lungul anilor, ducându-ne vestea peste mări și țări, și care sunt gata să își deschidă ușile din nou cu o ofertă autentică și plina de suflet. Printre locațiile filmate se includ: Hanul lui Hanganu din Lalova, Eco-Resort Butuceni din Rezervația cultural-naturală Orheiul Vechi, Galeriile subterane Mileștii Mici, agro-pensiunea Gagauz Sofrasi din Congaz, Vinăria Poiana din Ulmu, Muzeul satului Văleni, Kayaking Tours de la Vadul lui Vodă, Lacul Beleu în Rezervația Prutului de Jos și altele.
„ANTRIM anunță relansarea turismului în Moldova și invită vizitatorii să descopere ofertele de turism moldovenești, în condiții de maximă siguranță, majoritatea locațiilor turistice deja implementează standardul internațional „Safe Travel”(Călătorii în siguranță), implementat în Moldova de ANTRIM sub acreditarea Consiliului global pentru călătorii și Turism (WTTC). Cu această campanie țintim spre revigorarea turismului intern, turiștii de proximitate, din România, Ucraina, Polonia, dar și sensibilizarea turiștilor care au vizitat Moldova și care ar putea reveni sau pot promova destinația în rețelele sociale”, a conchis Victoria Bucătaru, director executiv ANTRIM.
Campania “Fii Oaspetele Nostru, din nou” este produsă de o echipă tânără de oameni de creație, fiind un demers de susținere reciprocă între industriile țării, pentru a păstra valoarea și talentul acasă și dezvoltarea durabilă a Moldovei. Coloana sonoră este în interpretarea trupei „Trigon”, care își marchează 20 ani de activitate, iar portul popular din clip celebrează sărbătoarea internațională a iei marcată pe 24 iunie. Clipul va fi tradus în limbile de circulație internațională: engleza, ucraineana, poloneza, italiana, rusa, etc. și va fi promovat cu precădere în mediul online. În doar 3 zile de la lansare, videoul s-a bucurat de o popularitate organică extinsă la un reach de peste 300 000 utilizatori și peste 200 000 vizualizări pe Facebook și mai mult de 2000 de distribuiri cu mesaje de susținere ale gazdelor, dar și ale țării.
Noua campanie este o continuare a eforturilor de promovare a potențialului turistic al Republicii Moldova desfășurate între 2015-2021 de Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și al Marii Britanii, în colaborare cu Asociația Națională pentru Turism Intern și Receptor (ANTRIM), eforturi ce au dus la o creștere medie anuală de 20% a numărului de turiști străini între 2015-2019. Totodată, campania transmite un mesaj autentic de ospitalitate ce amplifică succesele fulminante ale campaniei „Fii Oaspetele Nostru” și al spotului de țară cu oaspetele misterios și celebru, produs de „Atelier” în regia regretatului Viorel Mardare, campanie care a obținut premii importante și distincții ale publicului profesionist, dar și o audiența de aproximativ 20 milioane de contacte. De asemenea, campania este orientată spre amplificarea noului slogan de țară lansat recent „Moldova : A place to find yourself” și a campaniei naționale #neampornit.
Hashtag-uri oficiale ale campaniei:
#FiiOaspeteleNostruDinNou #BeOurGuestAgain #MoldovaAplaceToFindYourself #neampornit
Campanie dezvoltată și implementată de Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și al Marii Britanii, în colaborare cu Asociația Națională pentru Turism Intern și Receptor (ANTRIM).
Accesați spotul pe linkul de mai jos:
Conceptul de campanie și ideea spotului – Daniela Donici.
Echipa care a realizat spotul: Volt Cinematography, în frunte cu regizorul Vlad Bolgarin.