Târgul Internațional de Turism de la Berlin – ITB BERLIN, reunește din nou Industria Turistică în anul 2022, cu o serie de Evenimente B2B pe piețele Europene. În acest an, au avut loc două evenimente online în cadrul ITB BERLIN.
În perioada 8 – 10 Martie, anul curent, a avut loc primul eveniment din cadrul ITB Berlin cu genericul „ITB Convention”, unde a participat și Dna. Natalia Țurcanu – director executiv al Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern din Moldova. În cadrul acestei sesiuni s-a abordat Leadershipul femeilor pe timp de criză, cât și cele mai bune practici de reziliență. În special s-a accentuat criza din țara vecină și suportul oferit refugiaților din Ucraina.
„În ciuda contextului tragic, dorim să vă împărtășim că suntem mândri de oamenii noștri din Moldova, de sectorul ospitalității (pensiuni, vinării, hoteluri etc). În ultimele 2 săptămâni am dat dovadă de bunătate și solidaritate, nu doar pentru turiști care ne vizitează țara în vremuri bune, ci și pentru vecinii noștri care au parte de vremuri tragice precum aceastea. Membrii ANTRIM au găzduit și hrănit peste 10 000 de ucraineni.
Situația actuală a afectat profund Moldova: a primit mai mulți refugiați ucraineni decât orice altă țară, pe cap de locuitor, iar mulți moldoveni au găzduit refugiați în apartamentele lor. În timpul acestei crize, ANTRIM și-a asumat rolul atât de a coordona cu sectorul turistic, cât și de a oferi informații refugiaților prin intermediul canalelor de comunicare Moldova.Travel” – a menționat Natalia Țurcanu în cadrul sesiunii.
În data de 17 martie, anul curent, a avut loc cea de-a doua sesiune B2B – „ITB Digital Business Day”, ce a oferit industriei turistice posibilitatea de a face schimb de opinii și de a face afaceri într-un cadru virtual din orice colț al lumii. 8 membri ai ANTRIM, reprezentanți ai industriei turistice din Moldova – (Go Adventure; Courtyard by Marriot; Casa Verde/Casa Randunicii; Moldova to Visit; Eco Resort Butuceni; TatraBis; Castel MIMI; Chateau Vartely ) au avut ocazia să participe la speed meetings cu potențiali parteneri din întreaga lume pentru a stabili noi parteneriate și ulterioare colaborări internaționale.
ITB Berlin 2022 a adus numeroase beneficii participanților în acest an. Pe lângă experiențele valoroase acumulate în urma networkingului global și a socializării, participanții au avut ocazia să își crească vizibilitatea companiei reprezentată cu oportunitățile de sponsorizare digitală oferite de platforma ITB.
Toate costurile pentru participare și partea logistică au fost asigurate de către Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, cu suportul Activității de susținere a Competitivității în Industria Uşoară şi cea a Turismului (USAID, EDGE).