Nu ai reușit să urmărești Sesiunea 1 întitulată “DIGITALIZAREA – INSTRUMENT DE STIMULARE A DEZVOLTĂRII BUSINESS-URILOR DIN TURISM” a Forumului ANTRIM pentru Turism Domestic și Receptor 2020 ? Am făcut notițe pentru tine! Vezi sinteza noastră și vizualizează video-urile sesiunii pe paginile de Facebook :
https://www.facebook.com/ANTRIM.MD/
https://www.facebook.com/MoldovaInfoCenter/
https://www.facebook.com/discovertheroutesoflife/
https://www.facebook.com/ebrd.asb.moldova/
De asemenea, poți urmări sesiunea înregistrată și pe privesc.eu:
La data de 4 august a demarat ediția a 4-a a Forumului ANTRIM pentru Turism Domestic și Receptor 2020, misiunea căreia, într-un context fără precedent, este de a comunica întregului lanț valoric despre posibilitățile de adaptare a business-urilor din turism la noile realități, necesitatea adoptării imediate a unui răspuns proactiv și ajustarea strategiei de business. Vorbitorii care au susținut prezentări în cadrul primei sesiuni sunt specialiști internaționali și anume:
La deschiderea evenimentului, Ministrul Economiei și Infrastructurii al Republicii Moldova, Domnul Sergiu Railean a reiterat rolul strategic al turismului domestic și receptor, a anunțat despre susținerea agenților economici din industrie prin intermediul reformelor regulatorii și a comunicat despre procesul de aprobare a noului document de politici publice în domeniul turismului – Programul Național de Dezvoltare Strategică 2025. Activitatea ANTRIM și a partenerilor de dezvoltare – Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK Aid a fost înalt apreciată.
Directorul Misiunii Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) în Republica Moldova, Domnul Scott Hocklander a remarcat importanța inițiativelor de susținere a turismului pentru destinații emergente precum Moldova și sustenabilitatea, stringența adoptării soluțiilor digitale în lumina impactului produs de COVID-19 asupra activității turistice și a punctat în acest sens asistența acordată în campaniile de promovare și marketing a destinației și activitățile de dezvoltare a produselor turistice.
Domnul Chris Perkins, Șeful Secției Programe Ambasada Mariii Britanii din Moldova a evidențiat rolul pe care îl are turismul în relansarea economică, de aceea considerând etapa incipientă de dezvoltare a industriei în Republica Moldova și efectele infecției COVID-19, Guvernul Marii Britanii, alături de ceilalți parteneri de dezvoltare și autorități, susține noile abordări de dezvoltare a turismului, cu precădere a turismului de aventură ușoară, relansarea în condiții de siguranță a activității turistice și transformarea digitală.
Conform expertizei Alessandrei Priante, principalele concepte de actualitate în turism sunt sustenabilitatea și inovarea digitală. Ambele trebuie să capete un rol principal pentru continuitatea eforturilor de promovare și dezvoltare a sectorului turistic. Colaborarea între statele vecine devine o prioritate și necesitate, mai ales în contextul crizei pandemice, atât în organizarea fluxului turistic cât și în soluționarea comună a problemelor din turism și relative sănătății publice. Astfel, am putea reacționa mai rapid și mai eficient.
Atenția la date și analiza statisticilor rămâne importantă, însă acestea vor fi altfel interpretate – ținând cont de realitățile noi din turism. Nu ne mai putem referi și compara cu perioada dinainte, pentru că nu va mai fi relevant pentru a măsura progresul și succesul. Să ne raportăm la noul ecosistem și necesitățile noi ale clientului, dar și ale business-ului. În final, Alessandra a apreciat Moldova pentru eforturile de rămâne o destinație proactivă pe arena turistică în aceste timpuri dificile.
Montserrat Penarroya afirmă că apariția unor modele disruptive de afaceri pe piață este actualmente determinată de 2 factori de influență – un avantaj competitiv unic al unui competitor și un factor extern general de influență recent apărut – COVID-19.
La nivel macro, Montserrat încurajează utilizarea Modelului CANVAS ca instrument de planificare în afaceri prin intermediul căruia companiile pot proiecta o nouă strategie de afaceri care creează și livrează un produs-serviciu conform necesității pieții, datorită funcționalității depline și relevante condițiilor pieței a celor 9 piloni de activitate a afacerilor. Care sunt acele 9 piese majore ale afacerii care trebuie revăzute în contextul pandemic și de transformare a pieței? Răspunsurile le găsești accesând linkurile de mai sus!
La nivel micro, absolut indispensabile sunt aptitudinile digitale pe care le deține o companie, întrucât au un impact direct asupra procesului de transformare a companiilor și competitivitatea acestora.
Utilizarea instrumentelor pentru gestionarea relațiilor cu consumatorii (CRM) te vor ghida către orientarea reală a comportamentelor și activităților consumatorului, va crește loialitatea și va descrește dependența de intermediari. Înțelegerea caracteristicilor de lucru a motoarelor de căutare (SEO) și cunoștințele generale privind construirea brandului în mediul digital (Marketing Direct, SMM) te vor ajuta să livrezi valoarea adăugată pentru fiecare segment de consumatori.
Pe final, e la ordinea zilei transferul operațiunilor de lucru pe un cloud pentru a lucra într-un mod colaborativ.
Montserrat Penaroya – Skills in Digital Tourism PPT
Diana Isac comunică că economia de turism a tuturor destinațiilor a fost sever afectată, iar dacă ne referim la Republica Moldova, considerând că unul din principalii piloni a ofertei turistice este reprezentat de turismul vitivinicol – situația creată de COVID-19 trebuie percepută drept o oportunitate de:
-A reanaliza oferta turistică;
-A evalua necesitățile pieții;
-A regândi poziționarea acesteia și a spori vizibilitatea în mediul online.
Turismul domestic și consolidarea încrederii în călătoriile domestice este pasul nr. 1 în procesul de recuperare a industriei. Știm cu toții că turiștii autohtoni sunt cea mai bună platformă pentru a testa, evalua și dezvolta noi produse și tendințe. Totuși, pentru a elabora un conceput de “staycation” – vacanță petrecută acasă, pentru ca mai apoi să fie replicat pe piețele țintă internaționale sunt câteva aspecte și pași de urmat și mai ales lacune de eliminat. Necesitatea numărul unu a segmentului de turiști internaționali reprezintă posibilitatea de a rezerva o experiență în timp real. De ce? Motivul nr.1 – consumatorii fac rezervări last minute, iar frecvența acestora se intensifică, iar infrastructura platformelor de rezervare, panelului de afișare a ofertelor și de achitare online trebuie să faciliteze o experiență online fără erori.
Vizibilitatea bună este esențială pentru companiile din turism pentru a ajunge la un public mai larg și pentru a promova serviciile. Asemenea vizibilitatea poate fi asigurată de partenerii strategici precum platformele giganți de călătorie – Tripadvisor, Airbnb, ale căror avantaje de marketing și promovare pot fi transferate în beneficiul companiei tale.