Republica Moldova își promovează potențialul turistic în România

În perioada 23-26 februarie, Republica Moldova a fost prezentă cu stand de țară la Târgul de Turism al României ROMEXPO, unul dintre cele mai importante evenimente ale industriei turismului din regiune.

Acest eveniment a fost un bun prilej de a evidenția posibilitățile turismului Republicii Moldova și de a promova agenda evenimentelor cultural-turistice pentru 2023. De asemenea, un scop principal a fost de a consolida relațiile dintre asociațiile de afaceri, operatorii de turism și întreprinderile din România cu cele din Republica Moldova.

Ofertele turistice pentru călătorii interesați să exploreze Republica Moldova au fost prezentate de mai mulți participanți din industria turismului: 7 crame și vinării (vinăria Purcari, Combinatul de Vinuri “CRICOVA”, vinăria Chateau Vartely, vinăria Mileștii Mici, vinăria Asconi, Castel Mimi și Crama Mircești), 4 turoperatori (Tatrabis DMC, Enjoy Moldova, Panda Tur, Corina Travel Agency), 1 pensiune („La Tudora”), 3 destinații turistice regionale (Regiunea Cahul, Regiunea Ungheni și orașul Chișinău).

La 24 februarie a fost organizat un eveniment de networking și reconectare cu profesioniștii din industria turismului și mediul de afaceri din România, cu genericul “De ce să vizitați Moldova în 2023?”. Evenimentul s-a bucurat de prezența Ambasadorului Victor Chirilă, care a salutat audiența, recunoscând realizările industriei din Moldova.

Publicul românesc, reprezentat de ghizi turistici, somelieri, creatori de conținut din industria turismului și vinului, reprezentanți ai mediului de afaceri, misiuni diplomatice și autorități publice, au avut ocazia să interacționeze cu agenții din Moldova și să deguste șapte tipuri de vinuri de la vinăriile expuse.

În plus, echipa din Republica Moldova a participat la evenimentul de reformare a Organizațiilor de Management al Destinației, care a avut loc la Târgul de Turism București, la 24 februarie, la invitația Ministerului român al Antreprenoriatului și Turismului. Echipa din Moldova a împărtășit experiența și planurile de dezvoltare a turismului în Republica Moldova. Participanții au avut ocazia să afle mai multe despre cadrul de reglementare și crearea Organizațiilor de Management al Destinației în România.

Târgul de Turism 2023 s-a bucurat de un mare succes și a contribuit la promovarea Republicii Moldova în România ca și destinație turistică, evidențiind turismul cultural, gastronomic și viticol al țării. De asemenea, evenimentul a deschis calea pentru viitoare colaborări și parteneriate între industria turismului din cele două țări.

Prezența a fost posibilă datorită suportului financiar al Ministerului Culturii al Republicii Moldova, suportului strategic al Proiectului de Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova finanțat de USAID Moldova, în colaborare cu Agenția de Investiții din Moldova, Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare în Moldova, Regiunile Cahul și Ungheni, Clusterul turistic ”VIA Cahul” și Primăria Municipiului Chișinău.